9 Eki 2007

BAL SÜZMLE MAKİNASI İMALATI

kovanlardan aldığım beş çıta balı süzmem gerekiyordu çünkü hiç kabarmış peteğim yoktu
bununiçinse bal süzme makinasına ihtiyaç vardı. benim gibi beş on kolonisi olan arıcılar icin bal süzme makinası almak bana biraz gereksiz gibi geldi. sağolsun köydeki arıcı bir arkadaş benim makinada süzebilirsin dedi fakat ileriki yıllardada yine gereksinim duyacaktım. Bal süzme makinaları merkezkaç kuvveti ile çalıştığına göre basit ama ihtiyacımı görecek bir alet yapabilirmiyim diye düşünürken bahçenin bir köşesinde duran, başka bir amaç için aldığım bidon gözüme ilişti bundan güzel kazan olur dedim ve bidıonu uygun yükseklikte kestim, içine çıtaları koyacağım tamburu 1/2 su borusunu üzerine kaynattığım U profilllerle tamburu yaptım, kazanın dip kısmına tamburun yatağını cıvatalarla sabitledim ,ve üst kısmına bir lamaya sabitlediğim bozuk avuç içi taşlama (küçük jet taşı) motorunun dişli aksamını döndürmek için kullandım fakat randıman alamadığın için bu işi matkap motoru ile yaptım süzerken iki peteğim parçalandı sanırım motorun hızlı dönmesi sonucu oldu ve peteklerin dış kısmına ızgara koymam gerektiğini hatırladım fakat genede gayet güzel işimi gördü bidon 10 ytl, dış tarfına kullandığım 30'luk töşebentte 12 ytl' olmak üzere toplam 22 ytl'ye mal oldu kaynak ve işçiliklerini kendim yaptım eğer işçilik verseydim sanırım 50 ytl civarında olurdu seneye çevirme kolu ve ızgaraları alıp işi tamamlamıyı düşünüyorum. Bu o anki ihtiyacımı görmek içindi, elimdeki malzemelerle yaptığım bal süzme makinasını kendisi yapmak isteyen arkadaşlar için resimledim;







Başka bir amaç için aldığın sabun naklinde kullanılan bidon bu iş için kullanıldı



Bidonu uygun yükseklikte kestim




ve etrafını 30'luk köşebenle çevirdim




Tambur için 1/2 parmak su burusunun etrafına U'lar kaynatıldı



kazanın dip kısmına tamburun yatağı cıvatalarla bağlandı




Tambur ve üst laması yerne sabitlendi




kazının üst kapağıda su kotrasından yapıldı



Çevirmek için bozuk jet taşı dişli aksamını kullandım ama randıman alamadım



çevirme işi elektirikli matkap veya;



şarjzlı el matkapı ile yapılabilir.

4 yorum:

Ali Türk dedi ki...

Bir şeyler üretip ortaya koymak ne kadar güzel bir dugu.Çobanın gönlü olursa tekeden süt çıkarırmış,bu ona benzemiş.Yeterki bir işi yapmak için yola çık,gerisi gelir.Zafer abi teşekürler.

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

İltifatın için teşekkürler ali kardeşim, sizin gibi üstadlarlar biz yeni başlayanlar için teşfik ve yol gösterici oluyor allah razı olsun derken, gelecek Ramazan bayramınızı kutlarım

gündüz dedi ki...

değerli arkadaşım bende senin gibi kendi işimi kendim yapmasını seven birisiyim. yaptığın işler çok güzel.verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim.

ayac dedi ki...



Telefonda sikişmek için sabırsızlanan kızlarla sohbet numaralarını bularak iletişime geçebilirsiniz