8 Eki 2007

ARILIK DÜZENLEMESİ

İki gün önce arılıkta öğrendiklerim doğrultusunda bir düzenleme yaptım iki ruşet kovanımı ortadan sinek telli bölme tahtası ile ikiye bölünmüş önden iki giriş deliği olan l0 çıtalık normal kovana aktardım, 7 çıtalık 2 ve 3 nolu kovanlarımdan birer çıta, ve l0 çıtalık bir nolu ana kovanımdan ballı üç çıta evin bal ihtiyacını karşılamak üzere aldım. ben bu sene arıyı böldüğüm için bal alma umudum yoktu fakat arıcılık sitelerinde fikirlerini aldığım tecrüeli arıcı dostlar ballı çıtaları hatta bal olan yavrulu çıtalardaki balları bile alabileceğimi söylediler ama benim gönlüm elvermedi ve sadece bal olan çıtaları almakla yetindim eeee kanatkar olmak gerek arıya hakkı olan balıda bırakılması gerektiğine inanıyorum. arılıkta yaptığım düzenlmeyi resimledim hatalı bir şey varsa arıcı dostların yazılarını bekliyorum.



10 çıtalık kavan bölme tahtası ile bölünüp önden iki giriş deliği açıldı


Arıların bölmeleri karıştırmamaları için bölmeler farklı renk ve şekillerde boyandı

Bir numaralı kovanı yanındaki ruşete üç çıta böldüm



Böldüğüm ruşet bakalım ana yapacakmı




Üç nolu lkovan


İki nolu kovan





Arılığın genel görünümü


Böldüğüm ruşet içten yemleme yaptığım halde bir nolu kovan tarafından yağma yapılırken son anda önledim, fakat ikinci günü benim olmadığım bir zamanda yağma yapılınca bende tekrar çıtaları kovana geri verdim.




Hiç yorum yok: