9 Eki 2007

ANA ARI İŞARETLEME (BOYAMA)

Koloni kontrollerinde en çok merak ettiğim ana arının durumudur, oysa çok sayıdaki arı varlığı içinde tek olan ana arıyı bulmak özellikle biz yeni başlayanlar için bir hayli zor bir durum. Gerçi ana arı ile ilgili bilgiyi koloni incelemesindende anlayabiliriz. Günlük yumurta ve larvaların
varlığı , ana memelerinin olması bizlere anaarı hakkında ön bilgi verebilir ama ben genede ana arıyı görmek isterim doğrusu. Bunun en kolay yoluda sitelerden öğrendiğim kadarı ile anarıyı işaretlemek(boyamak). Bunu için grerkli ekipman pratik olarak pastalara krem sıkmakta kullanılan şırınga, boya ve boyayı damlatmakta kullanacağımız ucu sivri bir kalem . Arıyı boyamak anaarıyı kolayca bulmanını yanısıra, her seneye ait anaarıyı farklı renklerde boyayarak ana arının yaşı hakkındada bilgi sahibi olmamıza imkan verir.




Pastalara krema sıkmakta kullanılan şırınga ucu kesilerek telle kapatılıp bu iş için uygun hale getirildi

pistonun ucuna anaarının incinmemesi için sünger yapıştırıldı


en dikkat edilmesi gereken nokta, ana arıyı bulup incitmeden pistonun içine koyup tellere yaklaştırmak


veeee bir damla boya (Nalburlarda satılan galvaniz boyalar) dikkatlice damlatıldı.(seneye nasip olursa bayanların kullandıkları oje ile yapmayı düşünüyorum)



ve işlem tamam


Yalnız şunu hatırlatmam gerekirki, koloninin bir tanesinin anasını işaretlerken boyanın az geldiğini düşündüğümden bir damla daha boya damlattım fakat boya ananın vücuduna sızdı ve çırpınmamnın sonucunda hareketsiz kaldı bende hemen anayı kovana geri verdim (belki ilk yardım yaparlar düşücesiyle) ve üç gün sonra kovanı açtığımdaiki adet ana memesi ile karşılaştım biraz daha incelediğimde ananın yaşadığını gördüm.Ve tabi sevindim bu son baharda koloninin ana yapması oldukça riskli bir durum.Fakat ALLAH'ın bu mucizevi yaratıkları her ihtimale karşı ana yetiştirmek için böyle bir durum sergilemişlerdi.




5 yorum:

emin benli dedi ki...

olaki oje kullanma.ojeyi tavsiye edenler koku değiştiği için arıların anaya saldırıp öldürdüklerini nedense söylemyi hep unutuyorlar(!)

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

Bunu düşünmemiştim emin kardeşim ikizın için teşekkür ederim seneye ojeyi düşünüyordum iyiki hatırlattın soğol

yaşar dedi ki...

Ben Afyonkarahisar'Sinanpaşa ilçesinde Memurum ve ek işde desek olur amatörce arıcılık yapıyorum
Çok basit ve ana arıyı ınctmeden İnşaat ustalarının kullandığı su terazi hortumundan 10 cm kesip ortasını delip bir boyama aparatı yaptım hortumun biucuna kurşun kalem soktum ve petekten hortumun öbür ucunu ananın önüne tuttum ana kendiliğinden içine girdi arkasında 2 ci kurşun kalemi hortuma sokarak her 2 kalemide boya deliğine ana arı gelecek şekilde yanaştırdım ve oje ile boyadım ve 5 dakika anayı hortumda beklettim hem oje kurudu hem kokusu gitti ve 2 yıldır boya ananın sırtında hala ilk günki gibi duruyor.Bol ballı günler

hakinelyin dedi ki...

s.a işaretleme yontemi hep kafamı karıştıtrdı, anayı zedelemekten korkardım, beni buyuk dertten kurtardınız allah razı olsun:)okuduktan 1 saat sonra o aparata sahip oldum allah yar ve yardımcınız olsun....

Unknown dedi ki...

Çok güzel bir yöntem. Bende uzun zamandır bu konuyu nasıl çözerim diye düşünüyordum. Gerçekten bilgi paylaşıldıkça artıyor. Saygılar