31 May 2008

HAYDİ ÇOCUKLAR ADDA GİDİYORUZ

Dün akşam kovanlardan kutulara arılarla birlikte ana memesi koyup yerlerini unutması için balattaki eve getirdiğim kutuları, nasip olursa bu akşam memleketime gideceğimden yine ümraniyeye getirerek bahçeye koydum,





ve yine bahçede sotada duran iki adet koloni ve beş kutu ile bu gece yola çıkacağız.,
Gündüz yol hazırlığı yaparken kapı çaldı kim o ? sizin kovandan oğul çıkıyor galiba demezlermi,
Allaaaaah bu senenim ilk oğulu hatta banim arıcılıktaki ilk oğulum baklım kaçırmadan alabilecekmiyim.
Hemen bodrumda bulunan ruşetin içine iki adet temel petekli çıta ve bir adette kutulara vermek için yaptığım lkatlanır çıtalardan ballı olanını hazırladım. demekki giderken birde oğul getirmek nasibimizde varmış,
Oğul daha dala tam manasıyla konmamıştı bekledim,



ve hepsi konup sakinleşince ruşeti salkımın altına getirerek dalı silkeledim ve oğulun büyük bir kısmını içeriye aldım,




daha sonra ruşete alamadığım diğer arılarda tekrer aynı yerde salkım oldu bende ruşetin kapağını ters çevirerek yine silkeledim ve işlem tamam.








Arılar beni düşünerek çok yükseğe konmamışlar Allah razı olsun. Tabure ile işi hallettim oğulu içiriya alınca bir kısmı ruşetin dışında kaldılar, duvarlarında beklediler.

ve biraz zaman geçtikten sonrada onlarda içeriye girdiler şu anda saat 17.45 aradan beş saat geçti herhalde anada içerideki kovanı terk etmediler.
aşağıda oğulun dala konuş videosu;




Balattan dün akşam ümrüniyeye getirdiğim beş adet kutular. Ve beş nolu kutuya kafes içinde koyduğum ana memesi akşam açılmamıştı bu sabah yaptığım kotrolde çıkmış kafeste duruyordu ve diğer memelerinde hepsi ya arılar tarafından bozulmuş veya analar çıkmıştı fakat kafesteki ana tekrar memenin içine girince ve çıkmayınca başına bir hal gelmesin diye ana arı kafesine aldım,






bu akşam götüreceğim iki kolonim. Bir tanesinin anasını alarak memlekette birleştireceğim. kestaneye hazırlık,




Kafesin içine bakıcı arı almak için biraz kek koydum ve bir kaç arı girince teli kapattım ama mubarekler rahat durmadılarki biz onlara anaya bakın dememişiz anayı sıkıştırın hatta gücünüz yeterse öldürün demişiz.
tabi hemen önlemini aldım,






bakıcı olarak kafese koyduğum arılar anayı şıkıştırmaya başlayınca çıkardım ve ana yalnız kaldı, kafesle birlikte anasız olup memeside hala zamanı gelmesine rağmen açılmayan bir nnolu kutuya verdim. Böylece beş kutumda beş adet anamız oldu her ne kadar belki kallitesiz olabileceksede bu akşam memlekete giderken Ali TÜRK kardeşime uğrayarak ondan iki adet damızlık olarak kullanmayı düşündüğün anaları alacağım işallah arıları bloğunda izlediğim kadarı ile sakin ırktır,
yoksa. ben bilmem o düşünsün ::)))))

Hiç yorum yok: