21 May 2008

BU GÜN KUTUYA OPERASYON YAPILDI



Fatih balattaki evin balkonundaki kutunun üç çıtasındada ana memeleri oluşup kapanınca onlarıda değerlendirmek istedim. arı takviyesi maksadıyla strofor kovanın çıtalarını kabartılması için verdiğim kovandan çıtalarını arılarıyla beraber alarak kutuyu balata getirdim. ve hazır kapanmış memeleri diğer iki kutuyada verdim.;





kutulara arı takviyesi için getirdiğim strofor kovanı kututnun yanına koydum,




Aletler hazır, körük ümraniyede kaldığından koli kutusundan şerit şeklinde parçayı rulo yapıp iple bağladıktan sonra bir ucundan yaktım ve yaktığım ucundan üfleyince diğer uctan gayet güzel duman çıkıyor ve istediğiniz noktaya duman verebiliyorsunuz,


Amaliyat aletleri neşter (bıçak) , narkoz (Rulo karton parçası), koku için sprey,




bir nolu kutunun üstteki katlanır çıta ve aşağıdaki iki çıtada kapalı memeler mevcut,








Katlanır çıtadaki kapalı meme 3 dört gün sonra doğum bekliyoruz,



kapalı memeli iki çıtadan bir



iki nolu kutuya verildi ve strofor kovandan yanına iki çıta kokuyla takviye yapıldı. Her ne kadar
çıtalar kısa kalsada uygun şekilde tutturuldu,






strofor 6 nolu kutumda yine bir nolu kutunun kapalı memesi olan çıta uymadığı için memeli kısım kesilerek kutunun çıtasına ambalaj lastiğiyle bağlandı,

iki önde ve iki taneside arka yüzünde olmak üzere dört adet ana memesi var gerçi ideal ölçülerde
değil ama hiç yoktan iyidir bu imkanlarla bu kadar ( Bakan ve doktorumuzun hoşgörüsüne sığınarak::))))




ve yine 5 nolu kutudan alınan iki çıtayla birlikte 6 nolu kutuya verildi,
Parça kesilen çıtanın kalan kısmı yine kutusuna verildi,

altı nollu kutunun son hali, ilk baştaki çıtalarda yemlik takılı,







5 numaralı kutudada üç çıta kaldı fakat onlar yavrulu çıtaydı ve bu gün gözlerin çoğu kapanmıştı
ve bir çıtada ana gözü yapımına başlanmış,




ikinci yavrulu çıta,






üçüncü çıtada ana gözü yapılıyor yakında kapanır,






Sonuçta Dört adet fatihte iki adette ümraniyede olmak üzere altı adet ana kutumda ana yetiştirme işlemi devam ediyor üstelik beş kutuda 3-4 güne doğumlar gerçekleşecek.


2 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Zafer abi bu iş bu kadar işte. Biz daha başlangıçtayız ilerleyen dönemlerde kuzu kadar analarda yaparız merak etme sen:)

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

dediğiniz doğru abi,
ben ilk meme transferini geçen sene yapmıştım bu sene larva transferi yapmak istiyordum ama istanbulda yerimin müsait olmaması dolayısı ile bu yöntemi seçtim ama memlekete gittiğimde larva trasferni deneyeceğim.daha uzun seneler arıcılıkla uğraşıp ana yetiştiremeyen arıcıların olduğu düşünülürse bu anlamda internet ortamı bizlere çok şeyler kattı ve en önemliside siz ve sizin gibi dostları tanımamıza vesile oldu
tüm arı dostlarına sevgi ve saygılarımla...