16 Eki 2008

RAMAZAN BAYRAMINDA ARILARIMI İLK KONTROLÜM

Ramazan bayramında oğlumun düğünü dolayısı ile babamları istanbula getirmek ve bayramdada köyde bulunmak üzere İneboluya gittim.Yol boyunca zaman zaman devam eden yağmur ineboludada devam ediyordu.o yüzden ilk kontrolü iki gün sonra yapmak zorunda kaldım. Gerçi hemen köye varınca ilk olarak daha eve çıkmadan hemen bahçedeki arıların yanına gidip ilk kovanı açıp örtü tahtasını kaldırmak oldu fakat yağmur yağması ve havanında biraz serin olması dolayısı ile arılar bir karşılladılarki hemen örtü tahtasını kpatana kadar ondan fazla arı hoş geldin dedi.::)))




Köye ulaştığımda Hava kaplı ve biraz serindi,






Havanın serin olması dolayısı ileancak örtü tahtlarını açıp durumlarına bakmak oldu, Çıta çekip bakamadım,

Ayrıca kovanları kışa hazırlamak için aralarını biraz sıkıştırdım,



ve yaptığım invert şurubu şerbetliklere koydum,

Direğin sağ tarafındaki kısımda bir ruşet ve üç tanede içinde iki kolonili kovanım var.fakat bölmelerden iki tanesinde ana yok çıta çekip bakamadım bende marak ediyorum,

Bir gün sonra bir ekimde ancak güneş çıkınca detaylı bakabildim ve boş çıtaları alarak arıları sıkıştırdım. not almayıda ihmal etmedim çünkü faydasını görüyorum.



Hiç yorum yok: