23 Eki 2008

PETEK GÜVESİNE ÖNLEM

Süzdüğüm petekleri arılara yalattıktan sonra kuluçkalık ve ballığı olan kovanın iki katına arıların sarmadığı peteklerle 20 adet kabarmış peteği araba kokularında kullanılan şişeye formik asid koyup birde kükürt yakmıştım.,
Bu gidişimde bir kontrol edeyim dedim oda ne üstteki peteklerin büyük bir kısmı petek güvesi tarafından sarılmış ve kutularda kullandığım küçük çerçevelerde adeta güve tarafından koza şeklinde sarılmıştı. Bu kadar kısı sürede bu derece çoğalması sanırım tavan arasına koyduğum için sıcak tetiklemişti.Ama tuhafıma giden formik asid tamamen uçtuğu halde ve yaktığım kükürt sanki hiç etkilememiş gibi bir ay gibi kısa sürede bu hale gelmişti.

Bende kullanılmaz durumdaki petekleri çıtalardan kazıyarak bir çuvala dolydurdum ve aralarınada kireç serperek bahçenin bir köşesine gömdüm.

Ve az etkilenmiş petekleride çıtadaki telleri yle kesip ayırdıktan sonra dondurucuda iki gün beklettikten s onra istanbulu döndün yarın gene memlekete gidiyorum bakalım son durum ne...?



bu resimde az etkilinmiş peteği görüyorsunuz dikkat ederseniz gözlerin altında bir yol gibi alttan
kemirmiş,





Dondurucunun gözündeki petekler böyle iki göz var ve yaklaşık en son arı sıkıştırırken süzdüklürimle beraber 15 adet kabarmış peteği bu şekilde korumaya çalışıyorum.


Hiç yorum yok: