22 Eki 2008

ARILARIMI KIŞA HAZIRLADIM

Arılarıma kek yaptıktan sonra hem keki vermek ve sıkıştırma işininin son defa kontrol edip bölme tahtalarının etrafınıda izole etmek amacıyla gazete kağıtları ile ldoldurdum, ve her kovana ve bölmeye hazırladığım ve yaklaşık bir kg gelen kendi yaptığım kekleri verdim.




Bu bir nolu ruşetim şu an beş çıta bal durumu iyi gerçi bir çıta almam lazımdı ama oryı tekrar dolduracağıma göre çıtayı almadım,










10 çıtalı olan dört nolu kovanımdan beş çıta aldım. 3 tanesinde hiç arı yoktu 2 çıtadaki az balı ve arısı olan çıtaları aldım. ve bölme tahtalarının arkalarını gazete kağıdı ile doldurdum,








R-7 ve R-8 nolu ikili ruşetim onlar üçer çıta arıları orta derecede balıda vardı,









bu sene örtü tahtası ısrarımdan vaz geçtim. Bana mantık olarak örtü tahtası daha iyi gibi geliyordu fakat geçen sene kek koyduktan sonra örtü tahtasının kapanmaması ve su kontrasının yer yer rutubetten çarpılarak bazı yerlerinin açık kalmasından dolayı bu sene naylon çuval onun üzerinede gazete kağıdı koyarak kapağı kapattım,


Bu ruşetten bir çıta aldım ve onun yerine strofor bölme koydum, İstanbuldan aldığım oğul olan bu ruşetin arı durumuda fena değildi,


Bu ikili R-5 ve R-6 nolu ruşet kovanım sağ tarafında karniyol var arı ve bal stoğu iyi 4 çıta ondanda bir çıta alarak strofor koydum,

Fakat sol taraftaki bölmede kontrolerim sırasında hiç günlük yumurta görmedim o kadar aramama rağmen ana arıyıda görmedim ve çıtalara çok miktarda ana arı çanağı yapmışlardı anasız olduğunu tahmin ettiğim bu bölmeyi istanbula dönerken son kez kontrol ledeceğim ve gerekeni yapacağım. Bunada kek verilerek örtü bezi ve gazete kağıdı konuldu.





5 nolu kovanım 4 çıta arı ve bal durumu iyi buna örtü tahtası uymadığı için çıtaya çuval sarıp bölme tahtası yerine kullandım ve dışa bakan yüzünede strafor koydum,




6 nolu kovanım bunada aynı şekilde izolasyon uygulandı beş çıta bal ve arı durumu iyi torpilli olarak iki poşat kek konuldu,

ve yine aynı şekilde çuval ve üzerine gazete kağıdı konularak kapak kapatıldı ,





ve kovan aralarınıda sıkıştırdıktan sonra istanbula dönerkende üzerlerine naylon muşamba sereceğim sonrası allaha emanet inşallah geçen sene olduğu gibi bu senede kışı kayıpsız atlatırım...

2 yorum:

Unknown dedi ki...

zafer abi yanlış yaptın bu yıl keklı kışlama modası karktıartık onun yerine bu yıl invert şurubu beçerli birde kovanların çok zayıf yoksa bölmemi yaptın.

Unknown dedi ki...

Zafer abi çalışmalarında başarılar dilerim inşallah arıların sag salim bahara çıkarlar.