1 Eki 2012

ŞURUPLMAYA BAŞLADIM

 
Bu gün, artık arılara kek verip fazla yavru yaptırıp yavru çürüğüne sebebiyet vermemek için keki kesip.Kış stoğu için şuruplama yapmaya karar verdim.
İnvert yapmak biraz zahmaetli olduğu için Muteşem hocamın daha önce Metro mağazasından alıp haber yaaptığı Konya  şekerin ürettiği şerbetten almak üzere Motro toptan mağzaları merter şubesine gittim. Muhteşem  hocam telefonda  arıların şurubu almalarında bir problem olmadığını söyledi.
Ama hocamın aldığı markadan yoktu aşağıdaki şurup vardı bende ondan aldım bakalım nasıl olacak bir terslik olmayacağını zannediyorum zira zaten insan  gıdasında kullanılaıyor.
 
Daha önce İnvert şurup konusunda tartışmaya sebebiyet verdiğimden ağzım yandı, Marka ve içerik açıklamasını sildim.:))  arzu edenler mağzada değişik benzerlerini bukabilirler. İçine bakma aimkanım olmadığı için koyu olup olmadığı konusunda  merakım vardı. Evde açıp baktığımda gayet berrak ve bal kıvamına yakın olduğunu memnuniyetle gördüm..
 
 
 
 
 
 
 
ve şerbet  vermek üzere doğru arılığa
 Çoğu kovanlar keki bitirmişler


 
 benim ana  memesi yapmış anasız kovandan analar çıkmış
 
bakalım sonuç nasıl olacak göreceğiz işallah döllenir havalarda soğuyacak gibi ama,
 
 
 Onbeşgün önce 1/2 kg verdiğim hzaır kek daha bitmemiş

 

 
 Bir hafta önce kendi yaptığımız yaklaşık  1 kg kekten bitenler olduğu gibi,  arta kalanlarda bitmek üzere. Onları çıta üzerine alıp  şurupluğu şerbetle doldurdum.





 ve kekin faydası, arılarımı çoğaltma amacı ile bölmüştüm şu anda dolu  dolu genelde 5 çıtadalar ve yavru alanları son çıtaya kadar  gelmiş.


 

 




 Şu benim tuzağa, çıkan oğullar tenezzül etmeyince  eşek arıları yuva yapmışlardı bende her gidişimde  sprey sinek  ilacı getirmeyi unutuyordum. en sonunda bir ay kadar önce getirip sıkmıştım bu gün ancak ağaçtan indirebildim. Bu Kovan bana gebzeden misafir gelmişti ev sahibi geri kabul etmeyince bende kaldı. EE hatıra bende yükseklerde tutuyorum::))
 aşağı indirip üstten baktığımda eşek arıları bayağı  inşaat yapmış
 işlem sonrası kurtta vurmuş
 ilaçlama sonunda çoğu arılar pupa halinden çıkamamış.
 
kovan dibinde  bayağı eşek arısı ölüsü mevcuttu
 
 Daha sonra şöyle bir ormanda geziye çıktım. bu  agaçtaki meyve dikkatimi çekti ama ne olduğunu bilmiyorum. Yorumum meşe  tohumu olduğu yönünde.

 
 Püren çok yok,
 
ama arılarımın  buluduğu ormanda çok miktarda koca yemiş var  daha açmadılar

 çiçekleri neredeyse açacak
 yalnız bir tanesinde tomurcuk oluştuğunu gördüm.


buda yine bimediğim ama bu mevsimde çiçek açan güzel  bir bitki
 
yöreye göre değişir bizim  Muşmula dediğimiz meyva olmak üzere fakat daha meyhoş.
 
 




ormana girişler araba girmemesi için kapatılmış bir benim kullandığım kilitli kapı olmasına rağmen
 kuru ağaçları kesip odun yapanlar var ama çalışanları göremedim.

 
 

4 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Zafer abi kolay gelsin, aldığın şurup galiba şeker pancarından üretilen değil, bu ürün mısırdan üretilen glikoz dur, artık yediğimiz tüm tatlılarda ve bisküviden tut dondurmaya kadar hazır ne alırsan içinde bu mısır glikoz var. Muhteşem abinindediği ürün şeker pancarından yapılıyor, tamamen şeker yani::))

Bu yıl havalar iyi gidiyor önümüzdeki bir hafta 25 derecelerde seyredecek hava sıcaklıkları, senin yeni ana arı kuşlara yem olmaz ise çiftleşir gelir, İstanbulda dünya kadar arı var, kesin erkekde olur.

Arıların bir yerlerden bal çekiyor, yavru aralarındaki boş gözlere bal atılmış.

Benim yaklaşık 12-13 sene öncesi yaptığım ortadan bölme ruşlerimden birisinin sende durması çok iyi oldu, taaa eskilere gittim, bu ruşetleri kaç yıl öncesi ortadan bölünür yapmışım, hala şimdi bile bunu taklit edenler var.

Keşke içine eşek arısı degilde, bal arısı girseydi diyecem ama bence daha iyi olmuş, o eşek arılarını ormanda nerede bulacaktın.

Merek ettiğin tohuma meşe palamutu derler, yani meşenin tohumu oluyor.

Bende bu hafta sonu baktım hala muşmulaların olgunlaşmasına çok var.

Sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Zafer Abi.

İnsan hiç yavrudan muzdarip olur mu::))

Senin de derdine bak.Meteoroloji pek takip etmiyorsun Anlasilan..Bakanında dediği gibi hava şartları iyi görünüyor.keke devam edeyin iyi olurdu diye düşünüyorum.

Kendi yaptığın gibisi yok.Sartlar uygun olaydı da surupu yapabileydin ne ii olurdu.

SLM ve Muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Zafer abi senin orda bi bahçe yapacak kadar düzlük bi yer yokmu:) bize pelit resmi gösteriyon:)abi arılarının yavru durumu süper şu andan sonra yükle şerbeti bu sezonun başlangıcı tamamdır. Sağlıcakla kal.

Unknown dedi ki...

Evet abi meşe palamutu,muşmala ya ise aynı zamanda döngel ve beşbıyık da deriz