24 Eki 2012

MEMLEKETTE BAYRAM VE SON DURUMLAR

 
 
 
 
Öncelikle tüm dostlarımın kurban bayramını kutluyor hayırlara vesile olmasını diliyorum.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bu senede, genel olarak olduğu gibi bayramı geçirmek  üzere ayın 21'inde yola çıktım havanın yağışlı olduğunu söyleyen meteoroleji'nin aksine, hava gayet güneşliydi. Belki boluda olabilir diye düşünüyordukki oradada klimayı açmak zorında kaldık.:))
 
 
Geçen Ramazan bayramında sevgili kardeşim yusuf Şimşak karadeniz sahil yolculuğu yapmak için, devrek, bartın amasra cide İnebolu samsun yolunu izlemek istediğini söyleyince o yolun, Güzel doğa manzarları sunmakla birlikte  çok dar ve  virajlı olduğunu zorlanabileceklerini söyledimsede onlar tercihini doğa ve manzara' tarafında kullanmışlardı. Eğer bir daha gelecek olan dostlar olursa karabük kastamonu yolunu izlemelerini tavsiye ederim zira %80 duble yo olmuş vazşyette Allah yapanlardan razı olsun..
 
karabük yolu duble yol.Karabük kastamonu arası 30 km. kadar gidiş gelişli çift şerit ondan sonra duble  yol.
 
kısa bir mesafe gidiş geliş ama duble yol için çalışmalar başlıyacak, ilk etapta köprü ve su menfezleri yapılıyor




Oğlum ali ve torunum Kerem  beraberce araç kullanıyorlar.:))
hava  ve manzara güzel.



yol boyunca yeşilin her   tonunu görmek mümkün,



Kastamonuya özgü çam ormanları, ama ne yazıkki karadeniz bu çamlardan bal alamıyor.
 
İneboluya  30 km uzaklıktaki ersizler dere ve kayalığı

 15 km kala  inebolu ve deniz göründü






Memlekete ulşınca, ertesi günü hava güzel kovanları açıp bakıyorum öyleki kovanların içinde otlar bitmiş.
Kıovanlar  iki ve 6 çıta arasında  ortalama 3 çıtadalar
yavru alanları, bir kez kek verdirmeme rağmen havaların soğumasından olacak  oldukça yavru alanlarını daraltmışlar.
Ama bir anasız ruşet haricinda analar var ve iyiler.
 
 
 
 
 
Analar hepsi yeni 2012 model, O nedenle zyıfta olsalar kışı çıkarabileceklerini umuyorum




 
dağları sis kaplamış, sahilde yok ama dağ kısmında kışın genelde  sis pek eksik olmaz,
 
 
 
 
Bir gün sonrada, hem laktik asidle varroa mücadelesi yapmak,hem  kovan daraltmak ve  şuruplama yapmak için ilaç hazırladım zira hava bozmak üzere idi. bayram falan dereken vakit bulamayabilirdim.
 
 
 
laktik asidi ölçü olarak 200 cc'lik maden suyu şişesi dolusu laktik asidi 15.litrelik pet şişe dolşusu su karışımına katıyorum ze %15'Lik karışım elde ediyorum

Hem ilaçlama, hem sıkıştırma, hemde şuruplama aynı anda yapıldı,


 
 
 
ilaç koyamadığım için kurt vurmuş petekler.
Bu sene arılığa küçük bir külübe yapacaktım ama kısmet olmadı, yine arılığın kenerına boş kovankarı dizmek zorunda kaldım. Bir kısmıda evein önünde.
Üst sıradaki üç kovanıda alttaki sıraya alıp kovan aralarını yaklaştırdım üzerlerine branda örttüm
kış hazırlığı tamam gibi. Bu sene 11 kovanla kışa giriyorm  bakalım kaç tane ile çıkabileceğiz.

4 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Zafer abi karadenız turuna çıkacak olanlara önemli bilgiler vermişin sağolasın. Abi bu arı milleti bizim gibi çevreci galiba baksana kovan içinden ot çıkmış ses etmemişler:) hazırlıkları ve baımları bitirmiş olman kışa girmeden iyi olmuş. Sağlıcakla kal.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Zafer abi hayırlı bayramlar. Bu mücadeleye karşı kovan sönerse ayıp etmiş olur, sen canla başla elinden geleni yapıyorsun. Artık çıtayı yükseltmen gerekiyor, 11 kovanla giiyorum bahara ne kadarı çıkar dedinmi olmaz, fireler bellidirde senin dilin söyleyemiyor. Artık bunuda tahmin etmen gerekiyor, sağlıcakla kal, Babanlarada ve Annene selamlarımı iletirsen sevinirim.

fuat gencal dedi ki...

Merhabalar,

Mübarek kurban bayramınızı en içten kalbi duygularımla tebrik ederim. Bu bayramda kalplerimiz sevinçle dolsun, sağlık ve huzur bizimle olsun, bütün acılarımız unutulsun, sevdiklerimiz hep yanımızda olsun, yaptığımız ve yapacağımız tüm dualarımız kabul ve makbul olsun. Kurban bayramınız kutlu olsun.

Unknown dedi ki...

Abi bu mevsimde oralarda gerçekten çok güzel görüntüler oluyor. tüm pastel tonları görmek mümkün...
Abi bu çam böceğini oralara aşılasak olmaz mı acaba?