14 Nis 2012

ORMAN ŞEFLİĞİ'NE ZİYARET VE KOVAN DİP TAHTASI İMALATI



Dün, cuma günü aynı binada bulunan Arnavut köy ve Fenertepe orman şerfliğine arılarıma yer tahsisi için gerekli işlemleri yapmak üzere ziyarette bulundum. Ben pirinçci ve civarının arnavut köy şefliğine bağlı olabileceğini varsayarak üst katta  arnavutköy orman şefliğin gittim oraların Fenertepe orman şefliğine bağlı olduğunu söleyen memur Tolga beyle alt kata indik.  


 Fenerköy orman şeliği memuru doğan bey bizi gayet sıcak karşılladı sağolsun,







gerekli evrakları kendisine verdim ve hemen işlemleri başlattı.

ormanda arı konulabilecek yerleri gösterecek, ormancı arkadaşlar ağaç damgalamaya çıktıklar için gelmelerini bekedik. Bu arada arı ve arıcılk üzerine ve bal ve ürünleri hakkında güzel sohbetlerimiz oldu.
bu arada ikramları için Tolga ve Doğan bey kardeşlarime çok teşekkür ederim. Allah razı olsun.
inşallah daha sık görüşür bizde ikramlarmızı sunarız.


Memurlar  gelmeyince daha sonra randevulu gelmek üzere  işim olduğından ayrılırken Doğan kardeşim muhtemel yereri tarif edince
biraz orman içinde  dolaştım,  oraman bayağı sık agaçlardan oluşuyor ama aralarda boş müsait yerler var bir kaç yer belirledim ..






 Bu gün (cumartesi) İstanbul  yağmurlu bende biraz kovan altlığı yaptım. Altlıkları anti varova tipi yapıyorum
memleketteki kovanlarımdan bir kısmı bu şekilde. Ballıkları aynı zamanda kuluçkalık ve kuluçkalıkları ballık olarak kullanabilme imkanı olduğu gibi varrova kontrolu, kovan temizliği ve kovan havalandırmasını kotrol edebilme imkanı var.Aynı zamanada arı naklinde havalandırma için büyük kolaylık..

Tabi model bakımından Almanyadaki Mehmet Yüksel kardeşimizin bloğundaki resmlerden yardım aldık.

önce ön tarafa gelecek ön tahtanın üzerine teli zımbalıyorum,





 sonra kovanın oturacağı çıtaylara teli zımbalayıp,

 alt ayaklıkları sabitleyip,



Sürgüsününe takınca altlık tamamlanmış oluyor,





 Almanyada kullanılan bu altllıkları Mehmet Yüksel arkadaşımızın kovanlarında uçuş tahtası yok ama ben küçük bir uçuş tahtası yapmayınca içim rtahat etmedi..)))




Üstüne kuluçkalığı koyunca böyle görünüyor. silmeleri çakıp zımparadan sonra  boyaya gececeğim.



4 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

zAFER BEY YENİ YERİNİZ VE YENİ KOVANLARINIZ HAYIRLI OLSUN,saygılarımla

miriliburak dedi ki...

Selamünaleyküm;

Abi yeni kovaların, arıların, arılığın hayırlı olsun bereketli de olması teraccisi ile hayırlı günler dilerim...

yunus dedi ki...

selamun aleyküm zafer abi yeni arılığın nhayırlı olsun inşallah bol bereketli bir yıl diliyorum

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

güzel dilek ve temennileriniz için sağolun değerli arkadaşlarım.
sizlerinde her şey gönlünüzce olsun.