17 Şub 2010

BUDA BENİM OKSALİK BUHARLAŞTIMA ALETİM

Selamlar arıcı dostlarım.;
son zamanlarda yurt dışından gelen oksalik asit buharlaştırma aleti bizim kovanlarımıza pek uygun olmadığı görüldü.
bunun üzerine bloglarda bir çok arkadaşımız buharlaştırma aleti geliştirdiler.
Fakat ben daha konbine bir alet olmalı diye düşündüğümden, bu alet fazlada yer kaplamamalı, Borusu deforme olmadan katlanabilmeli, ısıtıcısı kendi üzerinde olmalı ve dumanın da daha iyi gitmesi için pompa sistemi olmalıydı..
Bu düşüncemi edirne gezisinde pınarhisarda muhtarın kahvesinde Ali Türk ve diğer arkadaşlarımla paylaştım.

bir vesile ile gittiğim hurdacıdan borusu üzerinde doğalgaz filitresi gördüm ve bu iş için kullanılabileceğini düşünerek onu ve bir tanede yedek boru aldım. Fakat ısıtıcı olrak kullanacağım kamp tipi LPG ile çalışan mini tüpü ümraniyede bulamadım. Dün gittiğim eminönünden onuda temin ettim.
malzemeler hazırdı ve bu gün montaja başladım filitrenin deliklerinin iz düşümünden ocağın üstünü delerek uzun cıvatayla üzerine sabitledim.sap kısmını ise pvc su burusundan yaptım ve pvc plastik boruyu ocaktan biraz uzaklaştırmak için iki nipel bir manşon kullanarak tutma yerini yaptım ve bakır boruyuda ısıtarak dirsekten içeriye monte ettim ve işlem tamam. Gerçi sorun olabilecek bir kaç şey var ama Fatihe gitmem gerektiğinden gerisini sonra yapmak üzere bıraktım.
Eminim alet dahada geliştirilebilir ama benim ev ortamında bulabildiğim hazır malzemelerden banyo ve mutfakta bu kadar yapabildim.

Duman oluştuktan sonra pompalanabilir.Pompa bulamayanlar İstenirse boruya ince hortum bağlanarak içine çekmemek şartıyla üflenebilir.


bir diğer aparat yine dogalgaz bağlantı borusu ve üzerine 3/4 sarı cek valfin çalparasını sökerek yapılabilir.ve pürmüzle ısıtılabilir..

aletin üzerine istenirse başka boru eklenerek uzatılabilir. Borunun çapı 3/4 parmak istenirse daha dar 1/2 parmak
takılabilir tıkanma risk yok. Tabi uc kısmını kovan uçuş deliğine girecek şekilde ovalleştilmeli..





videosu
.

3 yorum:

mahmudiyearicilik dedi ki...

Güzel olmuş ellerine sağlık. Bizim insanımız yani arıcılarımız bunu daha da geliştirecekleri tahmin ediyorum. Komple bir alet ortaya çıkmış. Bundan sanraki gelişmeler de tek kovanlık yerine birden fazla kovanın ilaçlanması nasıl yapılır buna kafa yormak lazım. Hayırlısı olsun güzel olmuş.
Saygılar

İlhami Uyar dedi ki...

Üstadım hayırlı olsun,düşününce insanlar değişik alternatif çözümler üretebiliyorlar,kolay gelsin.

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

Güzel olmuş ellerine sağlık. Bizim arıcılarımız bunu daha da geliştirecekleri tahmin ediyorum. Komple bir alet ortaya çıkmış tüm arıcılarımızda deneye bilir kolaygelsin