30 May 2009

MEME,,,OĞUL.,,,,ANA,,, HEPSİ BİR ARADA

Ayın 26 sında daha önce kurduğumuz ruşet kapanlara bakmağa gitmeden önce ana memelerini

kutulara vermem gerekiyordu zira ayın 28.inde çıkacaklardı. Önun için içinde memeler olan ruşeti asımın arılığına getirdim. Ve içinde az miktarda arı olan kutulara şerbet püskürterek arı silkeledim ve memeleri iki adedi kutulara ve bakandan aldığım ve ikiye böldüğüm ruşete iki olmak üzere dört ana memesini verdim bir tane memeyide asım kendi kovanına verdi böylece 5 adet memeyi dağıttık fakat benim kutular ve ruşette yağma belirtileri başlayınca bende kutuların içine biraz kokulu pamuk attım ve ağızını kapatarak başka yere aldım ve fatihte gürol beklediği için hemen yola koyulduk zira silivriye hava kararmadan gitmemiz lazımdı.







benim bahçe güzeli en solda bakanın kovanı hariç bütün kutu ve ruşetleri ondan arılandırdım.









bakandan transfer ettiğimiz tutan 5 adet ana memelerinin son durumu böyle bir tanesinin kenarından petek örerek diğerine birleştirmişler ondan biraz şüpheliydim.






ve bakanın ruşetini ikiye bölerek iki memeyi ona ve ikisinide kutulara verdim,

petek örülen memeyi yanlarını maket bıçağı ile temizledim ki içinde ana varsa kolay çıksın.
gerçi ali kardeşim abi ana varsa çıkacak yeri vardır dedi ama ben işi garantiye alayım dedim.



ve hemen fatihte gürolu alarak silivriye saat 19:00 civarı ulaşıp kapanları toplamaya başladık.en son kurduklarımızı ilk önce topladık. Fakat kapanllarda bir hareket yok bizde yerlerinden almaya başladık. Bende bu hayal kırıklığını görüntülemek üzere asımla gürolun resmini çekmek için ruşeti yere bıraktım asım dur dedi ruşetten arı çıktı derken bir iki tane daha gürol kapağı araladı içeride epey arı var dedi herhalde buna girdi hemen asım takkesiyle uçuş deliğini kapattı ve benimle dalga geçmeye başladılar. Niye fark edemedin ne biçim arıcısın Vs. Halbuki ruşeti ilk kotrol eden asımdı :)))






ve ruşetleri toladık fatihe geldik asımı otobüsle yolcu ettikten sonra içinde ancak bir avuç arı olan ruşeti balkona koydum.Mutlak takviye gerekli yoksa işi zor bu oğulun.







sabah kotrol ettiğimde anayı gördüm sanki yumuta atmış gibiydi ama petekler kapan için olduğu için kirliydi belli olmuyordu.bir gün sonra yine kontrol ettiğimde yumurtaları gördüm ve hemen şerbet verdim.



asım ayın 28'inde telefon etti ikili ruşetin bir tarafında ana çıkmış dolaşıyor diğer taraftada ana çıkmış ama görünmüyor belkide kesmişlerdir dedi çünkü arılar iki bölme arasında geçiş yapıyormuş,

kutuların birinde ana çıkmış diğer memede duruyor dedi zaten bende ondan şüphelendiğimi söyledim. Bir gün sora arılıga gidince yine aradı çıkmayan anaya bakmış gözün aydın ana çıkmış dolşıyor dedi İnşallah çifleşince gzümüz ayacak be..:))







ve oğuldan ümidini kesen gürol telefon etti ,bana anasız kovanlara üç adet ana lazım yardım et. Bende doğru bakana müracaat.... sağolsun yarın sultanbeyliye kek yapmaya geleceğim gelirken getiririm oradan alısınız dedi gürol illa sende gel ben orayı bulamam deyince bende benim anası olmayan bölme için birtanede ben ve yine bir tane Fatihteki arıcı Nuh arkadaşımıza olmak üzere

5 adet anayı almak üzere sultanbeyliye saat 10:00 gibi gittik.Bakan Ali Türk ve hacı abi yeni gelmişler kek işine başlıyolardı.






Kekçi mustafa abimizin yerinde bal eritme kazanı ve yine sır alma tezgahı dikkatimizi çekti bizede llalzım olduğu için resimlledik. Gerçi fotoğraf makinemi unuttuğum için cep telefonu ile çektim pek iyi çıkmadı ama,

Bal mumu eritme tezgahı,



ahşap sır alma tezgahı,





ayrılırken toplu bir resim çektirdik,



bakansız olurmu onunlada bir resim çektirdik.






ayrıdıktan sonra gürolu edirnekapıda bıraktım ,
saat 18' doğru gürol aradı ya sana bir şey söyliyeceğim ama gülme hayırdır ne oldu dedim. Ya esenköye gideceğim bu akşam ruşetlerden petekleri alıyorum bir baktım bir tanesinde arı var
megerse 13 numaralı ruşettede oğul varmış ve 4 günden beri burada duryor haberimiz yok
bende dedim siz benimle dalga geçiyordunuz işte bak başına daha fenası geldi...:)))))
dedim iyi oldu be bende adaletsiz dağılım oldu diye üzülüyordum.... bir adet daha aoğul olunca şimdi ikimizinde silivri değirmenköylü bir oğulumuz oldu........


Hiç yorum yok: