19 May 2009

ANALAR İÇİN KUTULARI HAZIRLADIM

gebzede en son yapılan transferlerde tutan beş adet meme için kutuları hazırlamam gerekmekte idi. bunun için anasını yalnışlıkla aldığım merkez kovan ve yine içinde kutuya göre çerçevesi olan çatayı alarak verdiğim kutu haricinde üç adet daha kutuya ihtiyacım vardı.

bende bu gün, merkez kovanımdaki katlanır çıtayı alıp kutuya vermek ve ikili kutuya ana silkelemek için asımın arılığına gittim.





askeri amaçla kullanılan bu kutuyu çıkmacıdan almıştım bölerek iki kutu yaptım bu güne lazım oldu.








ortada görülen kutu zaten daha önce arılandırmıştım merkez kovandan aldığım katlanır çıtayıda
en sağda görülen bir nolu kutuya verdim kapalı ve larvalı yavru olduğu için kutuyu terk etmiyeceklerini
düşünüyorum.


merkez kovanın üzerinde görülen ikili kutunun içinde kestiğim peteklerden yaptığım çerçeveler var. Arı silkelediğim için onu evin bahçesine getireceğim.
bu kutular burada memeleri bekliyecekler. İçlerinde kapalı ve açık olduğu için sorun olmayacağını düşünüyorum.






akşam evin bahçesine getirip bıraktım ve üzerlerinede kilitli poşetle şerbetlerini verdim.



şu ande bahçede iki ruşet bir kutu var. Sağda görülen içine bu gün arı silkelediğim ikili kutu.
Ortadaki ise içinde beş adet meme olan besleyici kutu ve en soldakide içine yalnışlıkla merkez kovanın anasını aldığım ruşet...:))





Benim işim bitti asım arkadaşımla birlikte kovanları kontrol ettik biraz meme kestik ve tabiki arı sütüde içtim. Bu sene ilk defa arı sütüyle tanıştım ve tattım.İşallah allerji yapmaz :))





ve asım kara kovanı bayağı yol katetmiş son gördüğümden bu yana epey gelişmiş. Asım bu sene ondan bal yiyeceğiz diyor işallah bizede düşer be.






ve asım kutulara petek hazırlığına girdi bende dedim yapacak iş yoksa bana müsade zira arabada kutunun içinde arı var ve yola koyuldum tam alemdağdan çıktım asım aradı zafer telefon geldi gel beni al eve gitmem lazım. Tekrar geri dönüp asımı aldım meğer bir oğul çıkmış bize tarif edilen bahçeye gittik dallara bakıyoruz oğul yok bulamadık sonra gören kişi geldi ve oğulun yerini gösterdi oğul dala değilde yere konmuş.:)))







ve asım tüh dedi makinayı unuttumdedi, önemli değil kardeşim ben sana akşam resimleri gönderirim. Arıların çoğunu ruşete aldık ben izin istedim laz arıcı daha hala arıları içeriye almak için uğraşıyordu son durum ne bilmiyoruml.












Hiç yorum yok: