29 Mar 2009

İKİ İŞİ BİR ARADA HALLETTİM

Nisan ayı başlarında yurt dışına çıkacağım için bizim Fatihli arıcı gürol arkadaşım, ruşetlik tahta alalım sen gelene kadar ben ruşetleri hazırlar gelincede trakyada nasip olursa kapan kurarız ısrarı karşısında bende belki başka zaman bulamam, ve memleketten gelirken gebze sapağını farkedemeyerek geçince uğrayamadığım bakana uğrarım düşüncesiyle sultanbeyliye gitmeye karar verdim.

Giderken Asım arkadaşımada telefon ettim fakat kendisi arılıkta olduğu ve bir iki saattlik daha işi olduğunu söyleyince zeten öylen sonrası olması dolayısı ile geç kalmamak için kendisini alamadım.

Biraz uğraştan sonra bizin çıkma tahta satan yeri buldum ve kendim ihtiyacı olan ruşetlik tahtaları aldıktan sonra bakan Ali Türk'e telefon açarak çıkmacıda olduğmu sonrada kendisine gelceğimi ve buradan acil tahta ihtiyacı olup olmadığını sordum. oda kapak için kontraya ihtiyacı olduğunu söyleyince onada bulabildiğimiz uygun kontralardan biraz getirdim.





Daha önce gece 2-3 sıralarında geldiğim hacı seyithan abinin evini gündüz bulmam biraz zordu bakanın köprüyü geçince beni bekle dediği yerede bekledim ve biraz sonrda kendisi motoruyla gelerek o önde ben arkasında onu takip ederek arılığına gittik,

Özellikle merak ettiğim karniyol ve melezleri F1 leri inceleme imkanı buldum. ve bakanlada bakımını yapmadığı kolonileri beraber bakımını yapıp şerbetlerini verdik. İş bitince tabi bir resim çektirdik arılığında. Bakanın fotoğraf makinasının şarjı bitince iş benim makinaya düştü.
Maşallah arıları çok iyi durumda ve uysal. Zayıf dediği arısı bile benim ineboludaki en güçlü kolonime denk Allah nazardan saklasın.


Çalışma arkadaşı hacı seyyithan abi, oğluna düğün yapacağı için Bursa inegöle mobilya bakmaya gitmiş malesef kendisi ile görüşme imkanım olmadı,
ve bakanın kendisi yalnız arı bakımı yaptığı için ben gelmeden önce bayağı yorulmuş,
ben resim çekerken ayakta duracak hali olmamalıki kovanın üzerine yumularak poz vermek ihtiyacı hissetti.::))

akşama yakın arılaktan ayrıldık ve bakana aldığım kontraları bırakmak üzere Cemil ustasının atölyesine gittik akşam. Çay içmeden bırakmadılar. Bu vesile ile Cemil ustayla da tanıştık güncel olaylar, seçim ve arılar üzerine güzel bir sohbetten sonra akşam oldu ve bakanın bende olan emanetini de vererek eve döndüm.





Hiç yorum yok: