5 Mar 2009

İZMİT-AKMEŞE-GEBZE-BAKAN

Bir alacağıma karşılık 12 sene önce almak zorunda kaldığım İzmit ilçesi Akmeşe beldesinde bulunan tarlayla o gün bu gün hiç ilgilenemedik.Tarlanın tam yerini ve sınırlarını bilmediğim için kadastro müdürlüğünden işlemleri yaptırarak aplikasyon işlemi için iki üç kez ertelenen işlemi bu gün gerçekleştirmek için mühendis beyle tesbite gittik fakat yer çamurlu diye tarlaya ölçü işlemini ısrarlarıma rağmen yapmadı. Zaten İzmit tapu Kadostro müdürlüğü bir alem.?????
(gerekirse sonra bu konuya değiniceğim.)







Bende mıntıkasını bildiğim tarlayı mühendisten krokisini alarak kendisini kadostro müd.lüğüne bıraktıktan sonra tarlaya kendim gittim ve yeri plandaki çizelgeye göre bularak işaret kazıklarını çaktım. Niyetim tarlayı satmak veya ağaç fidanı dikmek bu konuda sağolsun Salattin Güney ve İlhami Uyar beyler yardımcı olacaklarını söylediler.






yer zaten uzun zamandır ekilmediği için yabani otlar bitmiş belli oluyor ama tabi tam sınırı bilmek lazım.









daha kolay bulunması için yaklaşık olarak işaret kazıklarını çaktım.

yol boyunca gerek boş arazilerde ve gerekse fındık ağaçların diplerinde ballı baba çiçekleri bolca var. Daha önce gördüğüm bu çiçekler arıcılığa başlayınca adının ballı baba olduğunu öğrendim ve
ilk olarakta dün asımın arılığında yakinen inceleme fırsatını buldum.

bir tarlaya sanki ballı baba ekmişlerve aralarınada çubuk dikmlişler ne maksatla yaptıklarını bilmiyorum,













işim bitince gebzeye yaklaşınca arıcı dostlar ve bakan akla gelmezmi. Önce ilhami beye uğrayacaktım fakat
akşam yaklaşmış ve vakitte geç olmuştu ancak bir kişiyi ziyaret edebilirdim oda yerini en kolay bulabileceğim bakanımız Ali Türk. Telefon ederek müsait olap olmadığını sordum sağolsun iş yerindeymiş müsaid olduğunu söyledi.
Gebze belediyesinin yeni yeri çok güzel ve yeni yeri hayırlı olsun diyorum. Bakanımızla belediyenin kapısında buluştuk ve benim yapmam gereken bir işim olduğu için Ali kardeşimizi bürosuna gönderdim ve geldiğimde bakanımız çalışıyordu.





Tabiki sohbetin odak noktasında arı ve arıcılık var zaten paydost zamınına az kala gelmiştim biraz daha oturduktan sonra belediyeden çıktık,



Bakanımız eve davet etti rahatsızlık vermek istemedim ama ısrar edince davete icabet etmek gerekir diyerek kabul ettik,



Balkondaki meşhur kütüğü merak ediyordum ve merakımıda gidermiş oldum. Asım kardeşim bak senin kütük gibi mi.? maşallah diyelim, İnşallah seninkide böyle olur be. Sen inverti biraz az mı veriyorsun ne, bak bakının ki coşmuş maşallah.

fakat şerbetlik boş gibi geldi bakana söylediğimde, daha dün doldurduğunu söyledi ve kendiside baktı maşallahı var hepsini çekmişler,







ve hemen takviye yaptılar ya şu invert ne zararlı şeymiş.???











ilk resimde arılar dışarıda olduğundan petekler görülmezken galiba flaştan ürken arılar petek aralarına girince bembeyaz petekler ortaya çıktı. Resimde petekler çok arkada gibi görünüyor ama gerçekte, ancak resimde görülen bardak şerbetlik sığacak kadar yer kalmış,


Ali kardeşim sağolsun ikram yapmayı istedi fakat sabahtah beri koşturdum ve toz toprak içinde olduğumu ve evede geç kalmak istemediği söyledim ve izin istedim fakat çıkarkan elime küçük bir poşet tutuşturdu. Evinde imal etmiş olduğu sucuklarla ilgili zaman zaman kendisine takıldığımızdan sucuğu evde ikram edemeyince poşete koymuş. Poşetteki ikinci ürünü ise söylemeye yetkim yok.:)))
eve gelditkten bir müddet sonra gözüm ekmek tahtasının üzerine ilişti bizim sucuğun büyük bölümü gitmiş ne yapsın çocukların sucuk gördüğümü var :))) ve bende tatdım evet çok güzel eline sağlık ali kardeşim. Bir ara bu sucuk yapılması tarifinide allalım.


ve her şey için çok teşekkür ederim. Zahmet verdiğimiz için kusura bakmayın.








3 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Anlayışlı,bende sizden cuma günü için haber bekliyordum,tabiiki takdir sizin işiniz gereği ve zamanın kısıtlı olmasından dolayı iş aksadı diyorsunuz,tarlanın sınır tesbiti yapılmamış olmasına üzüldüm,herişte bir hayır vardır.Ballıbaba tarlasının içindeki fidanlar kavak fidanına benziyor yanılıyormuyum?.İşlerinizde kolaylık ve başarı,yaşamınızda sağlık dileklerimle,hoşca kalın.

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

İlhami abi ilgin için sağol,

bende Cuma günü sanıyordum fakat kayıtlara bakınca perşembe günüymüş.

sizede uğrayacaktım bakandan cep.tel.'inizi aldım fakat vakit ikinidiyi geçmiş akşama yakındı
bakandan bile ayrıldığımda akşam olmuştu.

ballı baba tarlası içindeki fidanlar bana sahki bir fidanı desteklemek için dikilmiş çubuk gibi geldi ama ben anlamadığım pek için fikir yürütemeyeceğim.

bu sefer olmadı ama inşallah başka zaman görüşmek dileği ile .,

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Zafer abi şimdide kasaplarla başımı beşlaya sokma, bir sucuk tarifi vermediğimiz kaldıydı::))

Birde ikide bir zahmet verdim deyip beni hasta etme::)))

Ayrıca Asım abinin kütükle benim kütügü karıştırma. Benim kütük Asım abinin kütügü döver. Ayrıca daha önce Asım abiye dedim o kütükteki anaarıda iş yok ve bahardada bence gelişmeyecek. Bunu ilerleyen günlerde görecegiz. O kütükte sanki nine anaarı var::)))

Zafer abi arılar filaştan geri çekilmediler, sakin arıya az bir duman yeter, peçete yakıp az bir duman verdim arı anında buyur dedi, saldırgan olsaydı o saatte o kütük açılırmıydı.