25 Kas 2008

FONDON ŞEKERİ YAPIMI

Bu gün bahçe güzeli adını verdiğim bahçemde duran ruşete fondon şekeri yapayım dedim daha önce istanbul ve memeleketim ineboluda yaptığın invert şuruplar bal kıvamında olsada yine arılar yapışıp öylmüştü bu sefer biraz daha katı ve daha önce kullandığım sitrik asit (limon tuzu)
yerine tartarik asit kullanacağım,





malzemeler hazır; 2 kg şeker, laktik asit, dijital termometre ve su ölceği olarak kullanacağım 200.cc alan maden suyu şişesi





2 kg şekere daha önce bloglarda öğrendiğim şekilde (Ali şekerli : 3 kg şekere 660 cc. su ve bir çay kaşığı sitrik asit.) oranlarını 2 kg şekere göre ayarladım yalnız bir çay kaşığı yerine bir çay kaşığı tartarik asit kullanacağım,
şeker su oranı ayarlandı ( 2 kg.rama 400 cc.su) ve kaynatılmaya başlandı,










köpürmeye başlayınca bir çay kaşığı tartarik asid ilave edildi,


dijital termometre ile 117. C. geçmemeye diukkat ederek kaynatıldı yaklaşık 10 dakika,







çabuk soğuması için lavaboya su doldurulup karıştırmak sureti ile soğutmaya çalıştım,

tam artık soğuma kıvamına gelip beyazlaşmaya başlayınca bununda öncekiler gibi katı olamayacağını tehmin ederek biraz daha ısıtmam gerektiği düşüncesiyle tekrar ocağın üzerine koydum.
bu alttaki resim daha önce yaptığım invert şurupun üzerine tel ızgara koymama rağmen katı olmadığı için bayağı arım telef olmuştu,






ateşin üzerine koydum ve 15-20 dakika kadar hafif eteşte kaynattım bu kaynama esnasında ısı bazen 120-128 dereceye kadar çıktı. İşlem sonrasında kaynattığım tencerede soğuyonca biraz karıştırdım fakat donunca tencereden çıkarmak zor olur düşüncesiyle şerbetliklere koyup onların içinde karıştırayım dedim fakat bu işlen şenbetliklerin için zor olunca bıraktım zaten niye karıştırılıp beyazlatılır anlayabilmişti değilim. sonuçta aşağıdaki gibi bir renkte katı fakat üzeri çok ince tababaka yumuşak bir karışım çıktı.::))))















bu gün asım kadıoğlu ardkadaşımız aradı ona durumu anlattım oda su karışımının az omlduğunu söylledi ver bakalım işallah alırlar dedi. su karışımını tarif edildiği şekilde kattım ama zannedersem biraz fazla kaynattım galiba.
bu gün arılara verdimk bakalam alacaklarmı.????


şkerbetliğin bölme parcasını üste koydumki yine yapışan arı olursa kurtulabilsin,











ve ruşetin etrafını havalar soğuyacağı için üç tarafını strofor koyup üzerinede eski minoflo parçası koydum ee artık bir şey olmaz Allah'ın izniyle,



önden görünüşüde böyle arılar musluğu tamamen açmışlar. bende daraltmayı düşünmüyorum zira ruşete tam izolasyon uyguladım bir hava alacak musluk var onuda kafalarına göre kendileri daraltsınlar.













3 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Zafer abi ne desem bilmemki,bu şurupluktan çıkıp karamellenmıs anlayacağın şekeri yakmışın.Ben o kadar uğraştım 105 dereceyi bir ay geçemedim,sen hemen uçmuşun::))

Defalarca yazılıp çizildi,sınır kondu 117 dereceyi geçmeyin diye.Abi artık besleme işlerinede bir son verin arıları bu seferde besleyecez derken galiba zehirleyecez::)))

muhteşem turunç dedi ki...

zafer abi yazık o keke hemen al onu zira akidde şekeri olmuş o be abi biz yiyelim ya:)

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

valla benimde içime sinmedi ama ne yapsam bilmemki doktorumu dinlesem asımımı dinlesem bilmeyorum dur bakalım bir sabah ols unda hayırlısı.::)))