30 Haz 2008

ŞİLE KIZILCAKÖY'DE EĞİTİM ÇALIŞMASI

Arılarım memlekette olduğu için haber sıkıntıısı çekiyoruz. Daha önce söz verdiğimiz gibi bakanımız Ali TÜRK'ün bal sağımına yardım etmek ve birazda pratik staj eğitimi almak üzere pazar günü Şile kızılcaköy'e saat 10:30 civarlarında ulaştık. tam zamanında varmışızki onlarda kahvaltılarını bitirmiş sağıma başlamak üzere idiler. (Yoksa bakandan bozuk yeme ihtimali var).Önce ısınma babından çıta temizleme ve daha sonrada terfi ederek sır alma işlemini yaptım.


Tabi bu arada bakanada arı hakkındaki sorularıda soruyorum. Sağolsun oda bir taraftan bal sağarken cevaplıyor tabi bu arada çıtalarda sır kalan yerler oduğunda fırçasınıda ihmal etmiyor.
(Çırak nasıl alışırsa öyle gidermiş diyor ama o benim içn geçerli değil desemde adam dinlemiyorki.)



Bakanımızın yanında bulunan eleman Van'lı abimizde ismi işallah yanlıış hatırlamıyorumdur Sayithan abide hoş bir insan onlarla birlikte arı sağımını 19:00 gibi bitirdik ve karanlık olmasını bekleyerek süzülen çıtalarıda arılara yalatmak üzere kovanlara verdik..
Daha sonra bakan trakyaya gideceğinden süzülen balları gebzeye getirerek 02:00 civarlarında fatihteki eve geldim.



Arıcı dostlarla Deneyimlerle dolu bir gün ve yeni bilgiler edinmiş olarak eve döndüm. en önemlisi ali kardeşim sanki hastanın halinden anlarcasına alman kızlarının yumurtaları olan (Karniyol ırkı) bir ruşeti ve üstelik yanındada eşentiyon olarak bal vermezmi beni mahcup etti. (Parada almıyor kardeşim.)
Kendilerine teşekkür ediyor trakyada bereketli bir sezon diliyorum başka eğitimlerde buluşmak dileği ile;









Arılığın genel görünüşü, ve bakanın yeni yardımcısı seyyid amca,









Öğlen yemeğinden sonra patatesleri közde pişiren bakan iştahla mideye indiriyor,






Aynı arılıkta arısı olan Gebze bal birlik başkanı Kadir gürkan beyde geldi. Arılar çıplak olunca sokmazlarmış üzerindeki elbisenin arasına sıkışan arılar rahatsız olunca sokar diyor ama bana mantıklı gelmedi ben bakanı taklit ettim.:::)))
Kadir başkanın yanında bulunan yardımcısı ordinaryüs lakaplı sabit arkadaş vardı ama resmini çekmeme rağmen makina kaydetmemiş. Saka lakabı, Bence ordinaryüsden daha fazla yakışıyor çünkü ne zaman görsem 2 lt.Pet su şişesi elinde devamlı su içerek dolaşıyordu.:::))))









Bakanımın verdiği içinde alman kızlarının çatlamış yumurtaları olan ruşeti fatihte olduğumdan arka küçük balkona koydum inşallah iyi bir beslemeyle F1 0larak gelenlelrin F2'lerini üretirim.
Eğer dedikleri gibi sakin ırksa çok işime yarayacak....





5 yorum:

Unknown dedi ki...

Zafer abi inşallah istediğin anayı üretirsin,bu arada Ali abi nin lakabını kim takmışsa arı bakanı diye çok doğru etmiş keşke her bakanımız Ali abi gibi olsa.

UĞUR KIRAN dedi ki...

Arıcılıkta yapılan işleri en güzel öğrenme şekli tecrübeli birinin yanında hiç bıkmadan sabırla staj yapmaktan geçer;zafer abi sizler bu konuda oldukça şanslısınız.İnşallah sizlerin kovanlarındanda aynı şekilde bol bol ballar akarda sizlerde birilerinin yardımına ihtiyaç duyarsınız.
Hep tatlı yorgunluklara vesile olan bu işler hepimizin hobisi olmaya devam ettikçe bizi kimse tutamaz, işlerinizde kolaylıklar diliyorum, saygılar.

x dedi ki...

az yağ çek

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

sayın x arkadaşım,

Biz zerre kadar menfaate eğilmeyen insanız.İçmizden geldiği gibide doğalız.Kişi kendisini karşısındakinde görürümüş.
İmzsız mektuplara cevap vermem ama bu seferlik olsun.
Sİze tavsiyem, bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayın saygılar.

yalovalı arıcı dedi ki...

sayın x yani taşkın isimli şahıs ali türkle uğraşacağına sende biraz bir şeyler üret bir bilgi aktar kim olduğunu çekinmeden yayınla.öyle başka sitelerden başkasının resimlerini yayınlayarak bişey kazanamazsın.arıcılıkla ilgileneiyorsun ama sen bir arıcı bile değilsin benim bloktada böyle ali türke yağ çek falan yazıyorsun.benim vede bir başka arıcının ali türkten ne menfaati olurki ali türk ne gerçek bir bakan ne profosyonel bir arıcıdır. bir çok eksiği olan ama bildiği kadar arıcılık yapmaya çalışan bildiklerini yaptıklarını doğru bildiklerini tecrübe ile onaylayan ve acemi yada tüm arıcılara paylaşarak gönüllerde taht kurmuş bir vatandaştır.nedir bu ali türk düşmanlığın varsa bir davan git erkekçe paylaş.adresi belli yeri yurdu belli öyle klavyeden sanal magandalık yaparak olmaz bu işler.



sayın blok sahibi özrüne sığınarak yazdım..