17 Kas 2007

KEK YAPIMI

Piyasada satılan kekler belki daha uygun fiyatta olabilir, ama ben kendim yapmayı denedim. 5 kilo nişistası az pudra şekeri (satıcının dediğine göre pek emin değilim seneye bunuda bir çözüm bulmak gerek) ve bir kilo marketlerde satılan çiçek balı aldım, kendi balım kestane balı
bizim oralarda fiatı 35-40 ytl onun için zaten kendi balım az olduğundan çiçek balını tercih ettim.
Aldığım bal biraz gözüme az göründüğü için kendimde bir kiloya yakın şekeri koyu şerbet şeklinde yapıp içine bir adet limon sıktım. Ve hepsini harmanlayarak yoğurdum ve poşetledim bu şekilde örtü tahtasının altından vermeyi düşünüyordum fakat çıtaların üzerine koyunca örtü tahtası oturmadı bende poşetlerden çıkararak besleme kutularına koydum ve üzerlerine naylon çuval örterek kapakları kapattım. Arılar şu anda gayet güzel tüketmekle meşküller.





Marketten 1 kg çiçek balı aldım
5 kg pudra şekeri
Balı yetersiz gördüğüm için 1 tg kadarda koyu şerbet yaptım ve bir adet şekerlenmemesi için limon sıktım

Hamur kıvamında yoğurdum

Kekler kilitli poşetlere konulup altları delindi
preslenerek kekin poşetin her tarafına dağılması sağlandı

Bu kadar uğraştık, poşetler örtü tahtasının altına sığmayınca besleme kutularına koydum.




1 yorum:

Gülüşan ŞENGÜL dedi ki...

zafer abi ben aksaray ortaköyden sıhhi tesisat hırdavat üzerine esnafım.ve aynı zamanda 60kovanla arıcılık yapmaya çalışıyoz.filistin biz inanaların kanayan yarası.dua etmekten başka yapabileceğimiz birçok şey olmasına rağmen yapamıyoz.allah celle celalühü bu duyarsızlığımıza rağmen yinede bizlere ve özellikle filistinli kardeşlerimize yardımcı olur inşaallah.
saygılar