7 Kas 2007

ARI KONTROLÜ

Ramazan bayramında memlekete gittiğimde kolonileri kontrol ettim. genel olarak iyi idi
kuluçkalıktaki ballalarıda aldığım için ağustos ayı içinde yaptığım kontrollerde arılar bayağı saldırgandı. Şimdiki kontrolde ise oldukça sakindiler. Bal alımı sonrasında şerbetleme yaptım arılar herhalde gerekli bal stoğunu oluşturdular onunda etkisi var sanırım. Dönüşümde ise kek verdim ve arıları son bir defa sıkıştırıp bölme tahtasının arkasına densitesi yüksek strofor koydum. Ve Önce Allah'a sonra babama emenet edip istanbula döndüm.




Yazın arılar çok saldırgan olanca, bende iki örtü bezi kullanarak arıların rahatsız olmaması için üzerlerini örtüyorum. bir taraftan kontrol ederken kontrol yönüne göre örtüleri kaydırarak ancak bir çıta çıkacak açıklık bırakıyorum kendimce böyle bir çözüm buldum



Ball kemeri oluşmuş ve yavru durumuda iyiydi (Vaybe daha düne kadar bal kemeri, Arıyı sıkıştırmak nasıl olur, larva,yumurta nedir bilmiyorduk.)


Ballı çıtalırın 2/3 sırlanmış ilk çerçevenin ise balı fuldu

Bu sene ilk olarak denediğim iki lruşeti bir kovanda birleştirme denemesi, sonucu bende merak ediyorum



Oğlum askerden izine geldi, arı sevgisini onada aşılamaya çalıştık bakalım tutacakmı

Kontrollerde bir koloninin uçma tahtası önünde arıların ses çıkardığını gördüm ANARTO'da
yazdım ama yorum yapan olmadı buradada yayınlıyorum.


1 yorum:

Hüseyin ALTIN dedi ki...

ÜSTAD BEN DİNLEDİM SES FALAN DUYULMUYOR
DİKKATİNE
SAYGILAR

http://haltin68.blogspot.com