30 Kas 2012

KIŞ MODUNA GİRDİM

 
Aslında bu resimler 10 gün öncesine ait. Arılığa kış öncesi hazırlığı olarak kovanları sıkıştırmış ve iki kat çuvalla örtmüştüm. 10 gün önceki gidişimde üzerlerini şeffaf naylonla örttüm. Benimle beraber gelen damadım mantar toplamak, oğlum ali ise ormanda torunlarımı gezdirmek üzere bana eşlik ettiler.
 
arılığa geldiğimizda arabadan inerken yerde yaralı bir kuşu farkettik. Torunum İkra ve Kerem kuşu ilgi ile izlediler. Arılıkta boş plastik meyva sandığı vardı içine koyup üzerini tülle kapattım. Belki evde iyi edebiliriz diye düşümdüm. Ne yapabileceğim konusunda bizim kuşçu Gürola telefon ettim  oda yaşamz ölür dedi ve dediği gibide oldu. Sabah ölmüştü. Heyecenla soran torunumada münasip şekilde durumu anlattım.
 
 
 
Kovanların üzerlerine şeffaf naylonu  örterken bir kaç arı altına girdi ama çıkışyolunu bulamıyorlardı. İşallah çok arı girmez dedim içimden.
 
on gün sonra
Dün  bir vesile ile gittiğim arılıkta gitmişken bir tur daha şerbet verdim  ve örtülerin altına zannettiğim gibi fazla arı girmemişti.
 
 ve artık uzun müddeet arı açmamak üzere kapattım.
 
işallah tüm arıcı arkadaşlarımla beraber kıştan kayıpsız çıkarız.
 
 



Hava güzel ve güneşliydi.
 
 
 
 
Torunlarım Kerem (yakışıklım) ve İkra (çıtırım) güzel bir orman havası aldılar. Neşelerine değecek yoktu..
 

Malesef yarı baygın haldeki  kuşumuz artık hayattta değil.



dönüşte damadım bir yer biliyorum gidelim dedi ve öylede yaptık torunlar ve ailece yemeğin tadıda başka oluyor.:)))

5 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Zafer abi hadi hayırlısı, sezonu kapadın, torunların maşallah çok mutlular.
Son resim hiç olmamış abi, yemek yenen yer gördüm mü bir tuaf oluyorum::))
Sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Zafer Abi.

Baharda da yüzümüz gülmeye devam eder inşallah.

Masada duran yiyecekler bir emekli menüsü değil.Tehlikeli işler yapıyorsun abi aman dikkat:)

SLM ve Muhabbetle...

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

bakanım selamlar,
Herkez gibi bende sezonu kapattım tabi istanbul açısından.
Torunlarım çok tatlılar, Zaten bütün çocuklarda öyle değil mi.Küçük şeylerden mutlu olan tatlılar. aaaaaah çocuklar büyümek ister, bizlerde çocukluğumuza dönmek. bizimki olmayacağına göre geriye tek seçenek kalıyor her anımızı hak rızası yolunda dolu dolu yaşamak.


yusuf kardeşim,
bundan sonra tek dileğimiz arılarımızın sağ salim kıştan çıkması.İnşaallah..
Yemek işne gelince damadın ikramıydı. Sonra biz bir yemekle yıkılmayız be. Eğer davetimi kabul ederseniz sizlerede aynı mekanda yemek ikram etmek isterim..

İlhami Uyar dedi ki...

hocam inşallah sorunsuz bir kış sezonu geçirirsiniz,memlekette bayağı enerji depolamışsınız buradan öyle gözüküyor,hayvan sevgisi başka oluyor ama çaremiz yok maalesef,saygılarımla

muhteşem turunç dedi ki...

Zafer abi sezonu kapamış tatile girmişin. Yemek konusunda kimseyi dinleme abi:) ben rapor veririm sana:) kuşa üzüldüm ama işte ne dersen de kim yaaraladıysa artık:( sağlıcakla kal abi.