25 Ağu 2008

BALLIKLARIN ALIMI ve LARVA TRANSFERİ



Çıtaları süzüp arılara tekrar verip yalatma işleminden sonra 3 numaranın ilavesini yandaki ruşete arıları ile birlikte alıdım,













4 numaranında aynı şekilde ballığını ikili kovana kuluçkalığından yavrulu çıta alııp iki koloni oluşturulmak amacı ile alındı. kovan ana kovanın biraz uzağında olduğundan arılar tekrar kovanına geri dönmesi üzerine kalan arıları 5 nolu kutunun anası koku ile birleştirldi.






bu ikili kovanda R-5 tarafında anasızdı kontrolde ana memesi yapmış(İstanbuldan gelirken cerniyol ana vardı sonraki kontrollerde ana görülmedi ???...) R-6 tarafında ise Bakan


Ali Türk den alınan karniyol yumurtasından üreyen ana var fakat daha yumurta atmamış.
iki koloninin katları alımadı
5 nolu kutunun yeri boş



Bu gün ayrıca Varro mücdelesi için amitraz içeren Rulamit adlı ilac tütüsü şeklinde uygulandı ve öncesinde kutudaki üç ana senenin rengi olan kırmızı oje ile boyandı. Anaları tekrar kutulara verdiğimde skıştırdıklarını gördüm ve alıp kafese koyarak bir gece beklettikten sonra serbest bıraktım sorun çözüldü.( Herhalde oje kousu tam gitmediği için ana fonemen kokusunu tanımadılar.)







Ayrıca anasız olan bir ruşete vermek için larva transferi yapayım dedim ve değişik boylardakilarvalardan 8 adet teansfer yapıp verdim,


iki saat sonra kontrol ettiğimde maalesef başarısızdı hiç biri tutumadığı gibi birkaç tanesinin içinde larvada yoktu.

4 yorum:

ALİ TÜRK dedi ki...

Abi senin eksiğin tranferi yapan birini görmemen.Ayrıca doktor bile büyüteçle yaptıgına göre sen hayda hayda yapmalısın.

Gözleri iyi görmeyenler petegi traşlamalı,petek traşla bak nasıl olacak.Yoksa beni oralara getirtme::))))

Bir püf nokta daha,çin kaşıgının ucu çok esnek olmalı.Kazık gibi kaşıklar var.Esnemiyorsa larvayı almak sorundur.

Bu gazla seneye kalmadan bu kış anaarı üretirsin sen::)))

Hadi göreyim seni,üzme beni.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

ZAFER ABİ ALİ GAZ VERDİMİ OLUYOR. BAK BANA HERİF Bİ GAZ VERDİ DURAMIYOM YERİMDE ARTIK SENDE GAZI ALDIN MERAK ETME BENDE SIRF BU ADAM GELMESİN MASRAFA GİRMEYİM DİYE ÖĞRENDİM BİR AN ÖNCE ÖĞREN ACAYİP YİYO ONA GÖRE:)

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

Sayın bakanım,

Bemnim eksiğim zannedersem bitirici koloniyi iyi hazırlayamamam ve larva trasferini kuru yapmam larvalar transfer sırsında ve kovana nakil sırasında ölmüş olabilir traşlamayıda yaptım ama?..
ayrıce seni ineboluda ağırlamak ve yerinde eğitim almak beni memnun eder.::))


Sayın Muhteşem Hocam,
Gerçekten sizi takdirle izliyorum Maşallah kısa zamanda çok mesafe kat ettiniz bunda azminizin yanısıra ALi Türk gibi bir arı bakanından destek almanızın rolü büyük sanırım. Ne diyeyim darısı benim başıma bende bir işe girdinmi sonuna kaadar gitmek gibi bir kişiliğim vardır ama ah uygulama alanım birde yakın olsa...

İlhami Uyar dedi ki...

Zafer bey kolay gelsin,başarılar.