8 Nis 2008

NİHAYET BAHAR BAKIMINI YAPABİLDİM

Havaların iyi olduğu günler avrupa yakasında olmamam ve hafta sonları gelebildiğim evimde bahçede bulunan ve içinde iki koloni bulunan kovanı yeni kovanlarına aktarma çalışmam, kaza sonucu elimin kesilmesi birde havaların yağmurlu gitmesi sonucu ancak bugün gerçekleştirebilme imkanı buldum.
Dıştan gözlemlediğim kadarıyla sağdaki koloni iyi ve bayağı kalabalıktı, soldaki ise biraz zayıf görünüyordu kolonileri aktardığımda sağdaki koloninin 5 çıtayı doldurduğu gibi sıkışık olduğu soldakinin ise ancak 3-4 çıtayı doldurduğunu gördüm çıtaları çektiğimde soldakinde arılarda erkek arı gözleri ve kapalı işçi arı gözleri olduğunu gördüm.günlük yumurta göremedim ama 3 günlük larvalar (küçük c'ler) ve çok sayıda açık ana mememsi ilede karşılaştım ama içinde yumurtada yoktu ne yapacağıma karar veremedim bölme tahtası ortası tel bölme olduğu için her iki koloinin kokusunun aynı olacağından, kapalı gözlü ve larvalı birçıta verdim bakalım sonuç ne olacak,




aktarmadan önce

Kovanın dip tahtası su kontrasından ve kenarlarında rutubet mevcuttu

bizler her ne kadar musluğu daraltsakta arı yine içten propolisle kendine göre kapatıyor

Pürmüzü getirmeyi unuttuğumdan kovanın içinde kağıt yakarak dezenfekte ettim



kovanları aktardıktan sonra tarlacı ve dışarıdaki arılar genelde sol taraftaki anasız olduğunu tahmin ettiğim ruşete gittiler sanırım önceki kovanla renkleri aynı olduğu için onu tercih ettiler





ve sonuç arılar içeri girdiler pek bir hareket yok herhalde yeni yerlerine alışıyorlar






Hiç yorum yok: