17 Şub 2014

ARICILIK FUARININ SON GÜNÜNDE YİNE FESHANEDEYİM....

14.02.2014 Cuma günü  sabah ziyaret ettiğim fuara son günü öğleden sonra tekrar gitmek istedim çünkü cumartesi işim olduğundan belki fırsat bulamam diye düşünmüştüm. Bu sene ekiple buluşamadık onlar cumartesi günü gelmişlerdi.
 
 
 
 
 
 
fuar girişimde bakannın orada olduğunu bildiğimden telefon ettim ve onları buldum biraz sohbetten sonra yanımıza yunanistandan  gelen bir arıcı arkadaş geldi ve biraz sohbet ettik.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
fuarda bacanağım hikmet ilede karşılaştım, Her ne kadar arıcılık yapmasada arıcılığa  ilgi duyan birisi
inşallah şartlar oluşurda oda arıcılığa başlar. 





bu arkadaş cuma günü geldiğimde havanda  bir şeyler dövüyordu,




bu sefer sordum ya iki günden bu  yana dövüyorsun diye sordun.. Meğerse arcılık  fuarında üzüm çekirdeği dövüyormuş..,





bu resme evde bakınca fark ettim .  Birlik başkanımız Onur Çilenk ile resim çektirirken karede sayın hocamız Mustafa Kabaoğlu'da  varmış ben fark etmedim kendisinden özür diliyorum. Yoksa sanaldan tanıdığım hocamla karşılıklı olarak tanışıp sohbet etmek isterdim.





kütük kovanda kara kovan balı.




Efrahim Korkut hocam  sağolsun bilgi ve birikimlerini her kesle paylaşır benim gibi sonradan değil babada arıcıdır..
 





Trakyalı  şenol kardeşim (solda) yanındaki beyefendide tamamen organik olarak 50 maddeden müteşekkil varroa ilacı aynı zamanda vitamin de ihtiva eden ilacı imal etmiş. Efrahim hocam arılığında tatbik etmişler ve çok olumlu sonuç aldığını söyleyince bende bir numune ile 200 gr bir şişe aldım. deneyip göreceğiz.
en soldaki arkadaşımızda Halil Güneş beyefendi Türkiyenin önemli arı sütü üreticilerinden




bu maydanoz balıda ilgimi çekti tadı kastane balını andırıyordu. Hatayda hayrettin karaca beyfandi
üretiyormuş. Bu konuda bilgi aldıktan sonra  maydanoz poleni aldım.




yine aynı standda Suriyeli arıcı arkadaşla Gebze bal üreticileri birlik başkanı Kadir Gürkan beyle orada uygulanan teknikler konusunda uzunca sohbet ettik.







Pınar hisar birlik başkanımız Ali Osman çalık abimin de standına uğradım donmuş çiçek balı satıyordu. Bilmeyen tüketiciler buna sahte der ama hakiki bal budur
 
 
 
 
 
---------------------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
 
 
 
Bu gün arılarımı şuruplamak ve dün numune aldığım ilacı tatbik etmek üzere arılığa gittim
ve ilacı tatbik ettim bakalım sonuç ne olacak
 
 
 





en son bir ay önce gittiğim arılıkta kontrolde yavru yoktu. bu kontrolümde bütün kovanlarda yavru faaliyeti başlamış. Havalar soğursa inşallah olumsuz sonuçları olmaz.






 



 

2 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Zafer Abi.

Bu yıl Feshanede görüşemedik ama gönüller bir olsun.Gerçi beraber olduklarımızla da görüşemedim ya neyse :)

Kızlar İstanbul da faaliyete geçeli baya oldu.bende ikinci turdalar.Hayırlı olur inşallah.

SLM ve Muhabbetle...

Unknown dedi ki...

iyi günler