18 Şub 2009

İNEBOLUDAKİLERDE BÖYLEYSE ÇOK İYİ

bu gün öğlen hava güneşli olunca bahçedeki ruşeti ziyaret ettim. Arılar yavru uçuruyor ve güzel polen getiriyordu. Moteorolejinin soğuk hava ve kar yağışı tahmini bizim buralara daha ulaşmış değil. bunu fırsat bilerek arıları biraz seyrettim ve dayanamayıp kapağı açtım,










polen gelişi iyi ve yine kırmızı rengteki polene bulaşmış arılar görülmekte,






bu aşaşğıdaki resim 21 gün önce çekilmiş tam bir işçi arının doğum süresi kadar demekki o günden bu yana yavru faaliyeti devam ettiki ruşetin nufusunda bayağı artış var,




bu aşyağıdaki resiminde bü güne ait aradaki fark bariz görünüyor yakında normal kovana almalıyım,







bir çıta çektim.sağdaki ilk çıta arılı ve sırlı bal az miktarda vardı ve yeni bal konmuş gözler vardı.
onun yanındaki çıtayı çektim bu çıta benim kutular ın çıtalarından iki adet normal çıtaya tutturduğum çıtaydı ve ful yavruluydu. Ötekilere bakmadım zira yalnışlıkla analı olan çıtada anayı falan düşürmek ,ve yavruları üşütme riski var ve istanbuldada elimdede bir ruşetim var. bir pakette keki çıtaların üzerine koyup kapağı kapattım.:)))






memleketimdeki arılarımda böyleyse durumlar iyi demektir.

özlemişiz,


3 yorum:

Unknown dedi ki...

Zafer abi, Kovanın maşallahı var. Temennilerine içtenlikle katılıyorum. Emeklerimizin karşılığını alırız inşallah.En kısa zamanda görüşmek dileğiyle,
Selamlar,

TEMEL dedi ki...

Zafer bey ben henüz yeniyim. sıfır kilometre de diyebilirsiniz. Bundan sonra tecrübelerinizden istifade edeceğez inşallah.

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

selamlar
maşaallah diyeyim
başarılar